Imagination is the wide-open eye which leads us always to see truth more vividly

Kategori: Allmänt

Det var inte riktigt meningen att detta skulle bli en blogg där jag någon gång i veckan slänger upp långa uppsatser om saker och ting, om livet helt enkelt. Från början tänkte jag att det skulle bli många och korta inlägg med mycket bilder men så blev det uppenbarligen inte. Känner inte att jag har tiden att blogga så ofta och när jag har det så vet jag inte vad jag ska skriva. Delvis beror det också på att det ofta strulat när jag ska mobilblogga främst. Tror dock att jag ska börja lägga ner lite energi på detta för faktiskt är det skönt att "skriva av sig" lite, så det kanske kommer några sånnahär uppsatser imellanåt också.

Det senaste då. I måndags var jag och Johanna i Göteborg på en efterlängtad shopping runda, brände i stort sett alla pengar jag hade, tur jag får lite lön nästa månad. Blev iallafall jättenöjd med allt vilket inte är så vanligt men har nog hittat min "grej" lite nu och vet vad jag vill ha. Dessutom är det så, så, så skönt att ha sin bästis tillbaks igen, på riktigt. Skönt att få skratta igen på riktigt och få prata om allt som bara går att prata om. Det betyder jättemycket!

Skolan fortsätter som vanligt, jag går i min egna lilla värld och känner mig rätt genomskinlig. Försöker fokusera på studierna istället och hoppas på det bästa varje dag. Idag är det ju trots allt 100 dagar kvar tills studenten (vilket jag och Johanna firat genom att titta på paranormal activity 3). Måste fixa pratikplats...

I tisdags kom min favorit kille och pussade lite på mig i skolan innan jag åkte hem och det bästa av allt: jag fick en nyckel till hans (och lite mitt också hihi) nya hem. Var där idag och kollade och tog dit tapeter osv. Hela helgen kommer att spenderas till att fixa i ordning!

Imorgon har jag äntligen sovmorgon, ska bli så skönt! Trots att jag antagligen kommer vakna tidigt så bara känslan av att inte behöva gå upp är ganska underbar. Efteråt vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på eftersom jag inte har någon träning bokad förrän imorgon så kanske sätter mig med lite inlämningar (kul) och kanske laddar upp någon bild här, vem vet.

Godnatt!

Hittills till Imagination is the wide-open eye which leads us always to see truth more vividly





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: