Sommarläsning

Kategori: Allmänt
 
När jag kom hem idag så drog ett åskväder in mitt i hettan och vad är inte bättre än att läsa när det åskar och smattrar av regn ute? Jag läser just nu den fjärde boken om Mia Eriksson och visste redan innan att jag skulle fastna i den då jag läste den första i serien (Gömda) när jag typ var 12 och streckläste både den och de följande. Så för er, som mot förmodan, missat att läsa dessa böcker: TIPS! 
Hittills till Sommarläsning


ida'

vilken fräch blogg du har :)

Svar: Sv: Tack fina du! :)
Ann-Christine


URL: http://www.idatommila.blogg.se
Linnéa Alpsten

Vad handlar den om? :)

Svar: Sv: Menar du just den eller hela serien? :)
Ann-Christine


URL: http://linneaalpsten.blogg.se/
Linnéa Alpsten

Hela serien :)

Svar: Svar: Det handlar om en kvinna som heter Mia och som träffar en utlänsk man som hon blir kär i. Hon blir gravid med honom och snart börjar han misshandla henne och när bebisen har fötts så skadar han även barnet så till slut så flyr hon från honom men han och hans kompisar/kusiner förföljer henne och barnet och försöker skada dem. Så de startar ett liv som gömda och lever skyddat för att inte bli hittade. Sen i de andra böckerna så flyttar dem till Chile för att leva där i stället och till slut flyttar dem till USA dit inte han kan komma in med sin bakgrund så då börjar dom om ett liv där. Och just denhär fjärde delen handlar om dottern som dom har tillsammans och hur livet utvecklas för henne när hon får reda på allt detta och känner att hennes mamma har svikit henne genom att inte berätta sanningen och vem som är hennes rikige far, så hon börjar med droger och hamnar rikitgt illa till pga allt detta. Så om du gillar sånna slags böcker tycker jag definitivt att du ska läsa dem! :)
Ann-Christine


URL: http://linneaalpsten.blogg.se/
Linnéa Alpsten

Wooooow. Okej den låter hemsk, men bra. Eller hemskt bra. :) Jag ska kolla upp dom! :D

Svar: Svar: Ja den är ganska hemsk men sååå bra. De tycker jag absolut du ska göra, så kan du berätta vad du tycker sen :D
Ann-Christine


URL: http://linneaalpsten.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: