Mina resor - Kanarieöarna

Kategori: Resor
 
Min andra utlandsresa tillbringade jag också tillsammans med Johanna. Vi for som sagt till gran canaria, mestadels för att det är faktiskt ett utav de billigaste resemålen under vintern (om man vill ha värme).
 
Jag har faktiskt inte lika många minnen härifrån som från Mallorca, trots att det var senare. För dom som inte vet så har jag ett otroligt dåligt minne! Men jag ska berätta lite kort om vad jag minns.
 
När vi landade så trodde Johanna att vi hade kommit till typ afghanistan, eftersom det var så torrt, brunt och de första husen vi såg var som kojjor. Vi bodde på ett relativt bra hotell som låg mitt i Playa del Inglés. Tyvärr hade vi en redigt stor gata precis utanför och dom tutar ju 24 timmar om dygnet därr nere. Området vi bodde i, eller staden kanske det är, var inget jag rekomenderar. Vi hade långt ner till stranden, och inte kunde man bada i havet då det var svinkallt. Det var nudister nästan överallt och poolerna var lika kalla som havet. Kanske vårat fel att vi inte kollat upp detta innan, men man får ju vad man betalar för. Våran resa gick på 2800:- ungefär och då hade vi halvpension.
 
Stämningen oss emellan var bra vissa dagar och sämre andra, därför tror jag att själva "reskänslan" sjönk i betyg hos mig. Men iallafall, vädret var jättebra alla dagar och det fanns ju trots allt några saker man kunde hitta på där som jag ska tipsa om!
 
Måste också nämna att en utav dagarna träffade jag min då ganska nye pojkvänn som var på samma ö med sin familj. Vi var både i min stad och i hans så jag fick se en annan del av ön också som jag tyckte var mycket bättre, skulle jag åka till gran canaria igen så skulle jag nog åka dit istället. Att tillägga börs också att min kära kompis hatade mig efter detta, trots att jag erbjöd allt jag kunde för att inte vara taskig som att hon kunde vara med, vi kunde hitta på något tillsammans med viktors bror så vi var 4, tror till och med att jag kollade upp bussar till henne så hon kunde åka och shoppa på ett ställe vi var på innan. Inget att älta men jag får höra detta än idag... Elak kompis är jag... Men jag hade iallafall en jättebra dag och anledningen att jag tog upp detta är att de inte finns med på bilderna! Jag hittar inte bilderna från den dagen, tror jag lagt dem i en annan mapp.
 
Mina tips på saker att göra och se är:
- Öknen i Maspalomas, DETTA ÄR ETT MÅSTE! De absolut bästa tycker jag, särskillt eftersom det var den första öknen jag såg och gick i. Otroligt häftigt med alla kullar och all jäkla sand som man flera veckor sedan kan hitta i öronen. Där kan man ta massa, massa bilder. Ett tips är skydda sig för solen när man vandrar omkring där, vi gick en hel dag från Playa del Inglés till Maspalomas (dvs genom hela ökenremsan) och det var lite disigt men jäklar va vi brände oss. Och jusste, passa er för nudisterna.
- God frukost! Jag åt kalaspuffar och nutella, alla sötsaker ni kan tänka er till frukost.
- Inte bo i playa del Inglés, utan välj hellre något lite roligare ställe så ni har något att göra hela veckan.
- Kolla upp om hotellet har uppvärmd pool innan ni bokar. Annars blir det inte mycket badande, varken i pool eller hav om ni är badkrukor som vi var.
- Ta bussen upp till Las Palmas, huvudstaden. Även fast de är 300 soldagar om året där nere på söder sidan och bara ynka 50 på den norra delen (har för mig att reseledaren sa detta) och att det tar 1-2 timmar att åka med bussen så är det värt det! Men se till att ta direktbussen som går längs stora vägen och inte kör krokelikrok vägar i flera timmar.
- Sist men inte minst - ta supermånga bilder! HELA TIDEN!
 
 
Ja Kanarieöarna, funkar alldeles utmärkt som vinterns semestermål!
Hittills till Mina resor - Kanarieöarna


emilia blomqvist

Gud vad fuskit! :)

Svar: haha ;)
Ann-Christine


URL: http://emiliablomqvist.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: