Mina resor - Mallorca

Kategori: Allmänt, Resor
 
Min allra första utlandsresa gick till Mallorca med Johanna. Det var en perfekt första resa och jag älska Mallis! Vi hade ca 36 grader varmt vid halv 10 på morgonen och minst lika varmt i vattnet som i luften.
 
Tyvärr började inte resan så bra... Vårat plan hade kört på en fågel som spräckt en ruta på planet, den rutan fick dom limma och de limmet skulle torka 4 timmar och sen kunde dom åka till Sverige. Vårat plan skulle gå vid 19.30 men istället kom vi iväg ca 02.30.
 
Det första jag gjorde när vi (mitt i natten) kom ut från den gigantiska flygplatsen var att rusa fram mot första palm och krama den haha, dom vi åkte med till hotellet trodde jag va palm-galen. Vi bodde i en liten stad som hette Arenal på hotellet Palma Bay - billigt, ligger jättebra och några hundra meter ifrån en perfekt vit strand med turkost vatten.
 
Vi böt hotellrum för vi vantrivdes med vårat och fick då ett mycket, mycket finare rum på 5'te våning med utsikt mot havet och solnedgången. Så om man har problem med rummet så är det inga problem att få ett bättre.
 
Mina tips på saker att göra och se är:
- Palma, "huvudstaden" är fantastisk och de finns så många ställen att utforska. Bra shopping dessutom!
- Katedralen, som också ligger i Palma.
- Äta jordgubbar!
- Spana in badvakterna (för er som är singlar som vi var då, fanns alltid några snygga) dessutom sprutade vissa vatten med vattenpistoler och då är det bara att ge igen.
- Prata med tyskarna, dom är ÖVERALLT men också väldigt trevliga, särskillt kvällstid.
- Passa er för utklädda gubbar som har kostym men inget huvud, bara en pinne upp och en hatt på den. Dom kan springa efter och dra i armen för att dom vill ha pengar.
- Gå på marknad. Kolla upp detta vid ankomst så ni inte missar den mysiga känslan och inte missar att fynda!
- Häng inte bara vid poolen. Stranden i denna bukt är heeelt underbar och vattnet så skönt.
- Gör någon utflykt, vi åkte ut med en båt som la till vid ett stim så man kunde snorkla men jag blev så åksjuk så vi fick åka med gummibåt och racer-motor tillbaks (vilket var rätt kul).
- Sist men inte minst - ta supermånga bilder! HELA TIDEN! 
 
Tycker absolut att Mallorca är värt att besöka och jag skulle gärna åka dit igen, fast då skulle jag vilja åka till den norra sidan och Alcúdia. Ett resemål som passar dom flesta tror jag!
 
 
Hittills till Mina resor - Mallorca





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: