2012 årsresumé part 3

Kategori: Allmänt

 JULI - SEPTEMBER

Juli började inte så bra, jag mådde piss och spenderade ett antal timmar på sjukan. Hade fått lunginflammation sa dem så jag fick vara hemma i 2,5 vecka och gå på antibiotika (första gången i mitt liv jag käka pencilin). Jag gjorde om i lägenheten och hade en budget på 1000kr. Lyckades ganska bra faktiskt och det blev mycket mycket trevligare att bo här. 

När jag gjorde min sista sommarvikarierande-dag på jobbet, nämnligen den 17:de augusti så var det fjärilar i magen. Det var dagen då vi blev föräldrar. Det var dagen då vi åkte ner till Nässjö för att hämta våran Collin. När vi var där första gången och tingade våran valp så var den enda bruna redan tingad så vi valde den andre hanen som var svart. Dock fick den lite oroande anmärkningar på vetrinärsbesiktningen och jag ringde till uppfödaren för att säga att det oroade mig och att vi eventuellt ville välja en av tikarna hellre. Då berättade han för mig att den bruna hanen inte längre var tingad så han blev till slut våran.

Den andre september åkte jag med mamma och pappa till Italien. Pappa hade fyllt 40 och mamma gav honom den resan i pressent. Tyvärr hade jag och pappa krig hela veckan så det var inte så jättetrevlig stämning, han skulle ligga på rummet hela tiden och jag ville se mig omkring i den enorma staden. Det hela resulterade i att jag gick omkring mycket för mig själv eller med mamma. Det var en fantastiskt vacker stad!

Jag och Viktor åkte iväg och paddlade kanot en höstdag i Tidan. När vi precis hade kommit iväg i vattnet med kanoten så plumsar Collin i vattnet haha. Så det var en mycket blöt och kall hund resten av vägen. Vi la till på en öde liten ö och busade. Det var riktigt skoj!

 

OKTOBER

 

Efter mycket diskuterande fram och tillbaks så bestämde vi oss för att renovera ett av mina föräldrars hus på gården där vi har våra hästar. Senast det blev något omgjort i de huset måste ha varit 1369 eftersom allt var rejält färgglatt, blommit och omodernt. Kändes som ett evighetsjobb när vi väl satte i gång. Jag var på min första köpa-grejer-till-huset resa i Ullared. Blev en hel del att ta med sig hem. Collin skulle självklart vara med och hjälpa till varje gång jag var i huset och pysslade.

Jag började tycka att shusi var gott!! Åt det första gången på Viktor födelsedag i januari och ja, de tog ett par månader innan jag gillade det! Idag tycker jag att de är riktigt gott!

Jusste, jag skaffade mitt gymkort den förste oktober och började träna på riktigt.

 

NOVEMBER

Tränade styrka 3 gånger i veckan och blev alltid lika ledsen när jag inte såg något resultat (jag är ju sån att jag vill se det direkt annars tappar jag motivationen...). Jag och min kille smet i väg en vecka till EGYPTEN och Hurghada. Bodde på 5-stjärnigt hotell för första gången. Hade en riktigt varm och skön vecka. Det var så skönt (som alltid) att komma bort i från allt här hemma i Sverige. Jag köpte första boken av fifty shades att ta med på resan och tänkte innan att den skulle jag aldrig hinna läsa ut eftersom den var så tjock. Efter 3 dagar så var jag redan i slutet och HELT TOTALT uppslukad av en viss Ana Steele och Christian Grey (och de är jag fortfarande). När vi kom hem från Egypten så kom snön till Sverige och jag gjorde årets första och enda snögubbe, en riktigt blek sådan hehe.

 

DECEMBER

Ett antal bilder på Collin, vi börjar med dem. Den bilden som är med 2 gånger är när vi är ute på promenad i snön, det var ju första gången i hans liv som han fick se snö! En dag var vi och åkte pulka på golfbanan. Collin drog upp pulkan för backen och sprang gladeligen med ner när vi åkte. Morfar och jag hittade en jättesöt tomtedräkt i Ullared som han köpte till Collin. Med den bilden önskade han alla mina followers på instagram en god jul.

Jag tränade fortfarande och fick ett nytt schema! Hade träningsvärk i en vecka efter första passet på de nya. Lite bilder från huset! Det börjar arta sig, sovrum och vardagsrum. Våran nya soffa som är jättefin. Kanske kan lägga upp lite fler bilder (både nya och gamla) så ni kan se skillnaden och hur det ser ut nu.

Nyårsraketer blev det i mängder så de här i stan tydligen skjuter både flera dagar innan men också flera dagar efter nyår. Vi var på middag och sen åkte vi upp på berget och kollade när alla sköt in det nya året.
Hittills till 2012 årsresumé part 3





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: